Pussvänlig

Publicerad 2013-09-01 14:29:36 i Allmänt,

Man får inte glömma bort sitt djurs munhygien. I veckan hade jag bokat tid för Charlie hos veterinären för en tandrengöring. De tog bort all tandsten och polerat tänderna med tandpasta. Hon hade måttlig tandsten och bra tandkött så det såg okej ut. Skönt att det inte behövde dra någon tand, dyrt med tänder! För Charlie gick det på 1630kr men det var det värt! Nu har hon inte ens dålig morgonandedräkt ;) Jag har försökt borsta hennes tänder, men inte ens lyckats med bara vatten..Jag ska testa med kycklingtandkräm, får hoppas hon tycker om den :) Hundens tänder ska borstas minst 2 gånger i veckan, det har jag inte gjort kan jag säga. Hon får Plaque Off varje kväll som är effektiv mot dålig andedräkt, tandsten och plack. Mumsa på Dental Sticks emellanåt gör hon så gärna!
 
Pusspuss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej