Kladdkakedrömmar

Publicerad 2014-01-19 18:49:00 i Mat & Bak,

Chris tyckte att dessa smakade som toppen av en muffin :) Så bra betyg för vem gillar inte muffinstoppen?? ;)
25-30 kakor (Jag klickade 12st på en plåt åt gången)
  • 5 dl florsocker
  • 1/4 tsk salt
  • 2½ dl kakao
  • 4 äggvitor
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 75g hackad mjölkchoklad
Vispa ihop alla ingredienser. Smeten ska vara krämig inte för rinnig eller för hård. Tillsätt florsocker/ kakao om den är för lös och droppvis vatten om den är för hård.
Rör i den hackade chokladen.
Klicka ut på en plåt och grädda i 175 grader i ca 9 min.
Låt svalna på plåten innan du tar bort dem.
 
Jag skrev av detta receptet från en på fb. Jag läste i kommentarerna att några tyckte det blev en besk smak från kakaon, så det gäller att ha bra kakao när man bakar. Någon hade använt 2 dl kakao och ½dl oboypulver. Jag tyckte dessa blev jättegoda, kände ingen besk smak alls, jag använder fazer kakao. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: mallan

Publicerad 2014-01-19 21:39:54

Oj såg verkligen goda ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej