Enkla snabba och goda ostfrallor

Publicerad 2014-01-20 11:05:00 i Mat & Bak,

Jag har verkligen blivit inspirerad och mera baksugen sedan jag gick med i en bakgrupp på fb så här kommer ännu ett recept därifrån som jag testade. Perfekt att göra som frukostfrallor eller till soppan :)
 
5 dl vetemjöl, 1 msk bakpulver, 1 tsk salt blandas i en bunke. Rör ner 2,5 dl vatten och 2 msk sirap och ost om man vill. Klicka ut med hjälp av två skedar på en papprad plåt, in i ugnen på 200 grader i ca 15 min med varmluft. Annars ca 20 min i vanlig ugn.
 
Jag valde dock honung istället för sirap :) Och så toppade jag med riven ost. Jag gjorde 7 frallor av denna smeten och tyckte storleken blev lagom. Jag kommer definitivt göra dessa igen och det går desutom att frysa in dem :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej