Cravings

Publicerad 2013-09-17 14:46:00 i Min bebis,

Har du gravidcravings??
En fråga som jag ofta får. Något speciellt som jag har varit sugen på eller bara måste ha! I början av graviditeten var jag väldigt illamående och kunde inte förstå hur någon kunde äta godis och andra sötsaker, jag blev äcklad. De som känner mig vet vilken godisråtta och fikamänniska jag är. Men efter några veckor försvann detta och jag blev sugen på lakrits och lite allt möjligt till slut..tyvärr ;)
Jag har inget speciellt som har hållit i sig hela graviditeten utan jag har snarare haft korta perioder. Till exempel saltgurka, keso, avocado och kanelbullar. Jag tyckte kanelbullar lukta ljuvligt men tyckte dock inte det var lika gott att äta som jag föreställde mig men jag fortsatte vara sugen på de..Något som jag inte tänkt på tills nyligen är att jag har ätit yoghurt en hel del det senaste till både frukost och kvällsmat. Som tur är gillar jag naturell yoghurt och har smaksatt den själv med honung, eller med en matsked hemmagjord svartvinbärssylt som jag fick av svärmor.
Känner ni igen er? Hade/har ni cravings? :)
 
Cirka 20 dagar kvar till bf ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej