Bananis

Publicerad 2013-05-04 21:43:00 i Mat & Bak,

På tisdagskvällar har vi planering på jobbet. Jag tyckte mina kolleger behövde något gott och smaska på :) Då fick de bli bananis.
En av mina favoritkakor, dock har jag ganska många favoriter ;)
 
Ingredienser
  • 175 g smör (rumstemp)
  • 2 ½ dl brun farinsocker
  • 3 msk socker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 banan
  • 1 ägg
  • 3 dl havregryn
  • 2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 150 g blockchoklad (Jag tycker det är godast med fazer ljus blockchoklad, ibland kan jag även blanda i vit choklad)
Sätt ugnen på 200 grader
 
  1. Rör ihop smöret, brunt farinsocker, socker och vaniljsockret med elvisp.
  2. Mosa bananen och lägg ihop med ägget. Rör ihop med smeten.
  3. Blanda havregryn, vetemjöl, bakpulver och salt. Rör ihop och blanda i smeten.
  4. Hacka blockchokladen och blanda i smeten.
Jag har 5-6 kakor på 1 plåt, 10- 15 min. De är ganska stora kakor, godast så! :) Jag måste bara nämna att jag testade icas blockchoklad, den var inte god att äta som den var och inte god i kakan heller. Jag tycker det är viktigt att chokladen smakar gott som den är också :)
(0)
kakor, recept,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej