"Synflimmer"

Publicerad 2013-08-13 20:54:00 i Min bebis,

Då har jag för andra gången fått synflimmer. Det börjar med att jag känner mig bländad och sedan börjar jag se flimmer i ena ögonvrån. Det blir mer och mer, till slut så blir det som synbortfall. Påminner om migrännanfall fast utan huvudvärken som jag nämnt tidigare. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen 1177, bra att det finns! Eftersom jag är gravid och ganska långt gången så är man orolig för havandeskapsförgiftning men eftersom flimmret började försvinna och jag inte hade några andra symptom, ex illamående så behövde jag inte åka in. Sjuksköterskan sa att det kan vara migrän fast utan huvudvärken, det visste jag inte att man kunde ha. Så vila är det som gäller nu och jag var nyligen hos barnmorskan och tog tester som visade bra så jag känner mig rätt lugn. Men alltid bra att ringa ifall!
Får jag flimmer för ögonen igen ska jag kontakta förlossningen direkt, får hoppas jag slipper det!
Någon annan som råkat ut för detta? Dela gärna med er i så fall.

Kommentarer

Postat av: Syster M

Publicerad 2013-08-13 21:58:05

Men usch då..
Nu ser du till att vila och ta det lugnt..
O skulle det vara nått, kan du alltid ringa mig!!! Inga men, utan ring bara!!
PÖSS

Postat av: Kamilla

Publicerad 2013-08-13 23:28:44

Ögonmigrän kallas det, har det ibland oxå

Svar: Jag läste lite om ögonmigrän och det verkar vara det jag hade. Inget farligt i alla fall även om det var obehagligt.
Lina Sundström

Postat av: Kamilla

Publicerad 2013-08-13 23:28:46

Ögonmigrän kallas det, har det ibland oxå

Postat av: Sandra J

Publicerad 2013-08-15 10:59:40

Så har jag hela tiden varje dag å har haft i flera år:-\

Svar: Usch vad jobbigt :( Om det är ögonmigrän du har så läste jag att det kan bero på högt blodtryck och att det finns ev medicinering att få eftersom du lider ofta av det. Kolla upp det, om du inte redan har gjort det förstås! :) Kram
Lina Sundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej