Silverblomman

Publicerad 2012-03-08 18:13:14 i Mat & Bak,

Jag har fyndat lite nytt på halva priset, då blir man glad :D Scrapbookingpapper 12kr (3st), ängel 120kr, ram 60kr och ljus 25kr..


Häromdagen bakade jag Chris favoritkaka. Hallongrottor. Aa jag vet att jag inte direkt snålar med hallonsylten..blev ett tunt och brett lager så man får smak av sylt i varje bett. Precis som det ska vara tycker jag! ;) Är man gottegris så är man haha. Tackar Caroline för det goda receptet via hennes blogg :)

HALLONGROTTOR 15 st

Ingredienser:
100 g rumsvarmt smör
1 tsk vaniljsocker
½dl socker
3 dl mjöl
Hallonsylt

Sätt ugenen på 200 grader.
Vispa smör, vaniljsocker och socker i ca 2 min.
Ta först i 2 dl mjöl och knåda med händerna. Tillstätt den sista dl mjöl och knåda till fin deg som inte ska vara kladdig i händerna.. Dela upp degen i 15 st kluttar och rulla dom och sedan plattar du till dem med handen och "peta" små hål i mitten.. Dutta sedan i hallonsylt och ställ in i mitten av ugnen i 10 min. Låt svalna och ät.

*Tips: Jag gjorde hela satsen, alltså 30 småkakor. Hälften åkte in i frysen, så finns det fika redo när gäster tittar förbi!

Hoppas det smakar/ Lina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej