Säg omelett

Publicerad 2012-03-10 14:32:10 i Mat & Bak,

En härlig start på dagen. Träning med båda mina syskon. Först indoor 30 min därefter cxworks 30 min! :) Första gången jag gick på magpasset, gilla det starkt! Absolut inte sista gången jag kör cxworks :D

Hungrig som en varg efter passet, idag blev det omelett till lunch..
Receptet är för 4 personer, men jag tycker snarare för 2, max 3 personer!

LCHF OMELETT TOPPAD MED FETAOST OCH SOLTORKADE TOMATER:

2-3 ägg
½ dl grädde
2 krm salt
1 krm svartpeppar
10 soltorkade tomater
10 körsbärstomater (Jag tog en vanlig tomat, går lika bra)
1 msk smör
30g fetaost
½ kruka basilika (hade ingen basilika, men det är nog väldigt gott på)

•Rör ihop ägg, vispgrädde, salt och peppar med en gaffel. Strimla de soltorkade tomaterna och halvera körsbärstomaterna.
•Stek äggsmeten i smör till en omelett.
•Toppa med smulad fetaost, soltorkade tomater, körsbärstomater och basilikablad när omeletten är klar (Jag la på fyllningen strax innan de blev klart så de fick gotta sig lite)

Jag tycker omelett är så gott och enkelt, passar perfekt till frukost eller lunch. Plus att det går att slänga på nästan vad som helst och det blir gott :) Bara att testa sig fram. Kram Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej