Ostmuffins

Publicerad 2012-03-14 09:26:16 i Mat & Bak,

Igår hade jag en trevlig dag med min mor. Vi åt lunch ihop, åkte till mormor en sväng med lite fika och slutligen en sväng hem till Mallan. Nu glömde jag ta kort, Ebbas rum blev så fint! Hon visade stolt upp sitt rum för mig :D Sötnosen.

6-8 LCHF MUFFINS:
5 ägg
½ dl vispgrädde
2 dl riven ost, t.ex västerbottenost, cheddar eller prästost
1 krm svartpeppar

Fyllning:
Salami, tärnad parmesanost och soltorkade tomater
(Jag tog rökt skinka som jag hade hemma och solt. tomater)

• Sätt ugnen på 175 grader
• Rör ihop ägg, vispgrädde, ost i en bunke
• Smaksätt med peppar
• Tillsätt ev fyllningen
• Häll smeten i stora muffinsformar, använd gärna en muffinsplåt så håller det former bättre
• Grädda mitt i ugnen ca 20 minuter. Vill du att muffinsen ska få mycket färg kan du använda grillfunktionen de sista minuterna. (Min ugn är konstig ibland vad gäller graderna, jag fick ha inne muffinsen närmare 30 min..)


Hopps det smakar ;) Puss Lina

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-14 12:25:31

Ser smarrigt ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej