LCHF

Publicerad 2012-03-08 22:00:47 i Allmänt,


Dessa två böcker har jag fått låna av svärmor. Mycket intressant läsning och goda matrecept.

Är du en normis eller tjockis?
Ja, inte till utseendet utan i ditt beteende. Jag är en tjockis ut i fingerspetsarna. Ställ en godisskål framför mig. Först tar jag de tre bitarna som jag har bestämt mig för att äta. Sedan gör jag om detta tio gånger. Till slut finns bara de äckliga bitarna kvar. Fantastiskt nog så äter jag upp dem också. (Taget ur husmanskost, Anna Hallén).

Är det bara jag som känner igen mig?? HAHA :/

• Visste du att proteinet är det som mest påverkar kroppens värmehållning. Är du ofta frusen kan det alltså hjälpa att öka på med lite mer kött, fisk, fågel eller ägg.

• Ett ägg innehåller alla vitaminer som kroppen behöver förutom c-vitamin.

• Kål har länge ansetts vara en hälsoväxt och har på senare tid hamnat i fokus i cancerforskningen som en grönsak som stärker kroppens försvar mot cancer. En stor fördel med kål är att den är lika hälsosam rå som uppvärmd.

•Diabetiker eller gluten? Många av LCHF kakrecept är diabetikervänliga och garanterat glutenfria!

Jag kommer testa några recept ur boken, jag återkommer då hur det blev och vad jag tycker :) Ha de fint! Lina

Kommentarer

Postat av: Robban

Publicerad 2012-03-08 22:29:18

De där med godisskålen känner man ju igen sig på!

F.ö. så skulle jag aldrig klara LCHF, inget bröd liksom?! De är ju så sjukt gott, dock skulle jag utan problem klara mig utan pasta/ris/potatis till lunch.

Själv kör jag viktväktarna och de är så underbart!

Lycka till med LCHF:en :)

Postat av: Lina

Publicerad 2012-03-09 20:22:43

Hej Robert :)

Jag håller med dig, bröd är superdupermega gott! Jag äter mest knäckebröd nu, men bakar eget mjuk bröd emellanåt ;) Jag lagar en del LCHF middagar just för att jag inte är noga med pasta osv, och älskar grönsaker. Jag kör inte strikt med LCHF, får ju tänka på att man bara lever en gång och måste få njuta av livets godsaker också ;D



Ha de fint /Lina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej