*GÄSP*

Publicerad 2012-03-22 21:51:44 i Mat & Bak,

Har blivit några dagar utan träning nu, pga matteplugg och mannen som varit dålig. Troligtvis matförgiftning eller kanske var det magsjuka? Bläää i vilket fall..Som TUR verkar jag klara mig undan bakterierna! Så idag körde jag ett magpass på 30 min och 60 min indoor walking!

Bakade ett LCHF- bröd i förmiddags. Fröna gav det en fräsch smak, jag tyckte om det.

2 ägg
2 krm salt
4 msk hela linfrön
1 tsk bakpulver
1 msk rapsolja
1 msk psylliumfrön
1 dl pumpakärnor
½ dl linfrön
½ tsk kanel
½ tsk malen kardemumma
½ tsk malen ingefära

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg och saltet med en elvisp. Vänd ner bakpulver, frön och kryddor i äggsmeten. Det ska bli en lös smet så låt inte fröna fylla ut för mycket. Tillsätt oljan. Häll smeten på ett bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen ca 20 min.

Lite mys från tidigare idag ♥♥

Puss Lina

Kommentarer

Postat av: Mahlin

Publicerad 2012-03-23 11:51:49

Får du bjuda på någon gång!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej