Matglad

Publicerad 2012-02-08 21:22:28 i Mat & Bak,

Idag har jag storhandlat med syrran, puh! Ibland är det bara jobbigt, men med syrran som sällskap var det betydligt trevligare :)

Jag har planerat mat för resten av veckan, och har faktiskt blivit inspirerad av LCHF. Men min plan är att ta vissa maträtter och idéer därifrån, inte köra på 100%. Jag är för matkär och gottegris för det, hehe.

Ons: kassler och grönsaksgratäng
Tors: kålpudding (tillbehör, keso blandat m lite lingonsylt)
Fre: broccoligratäng m kyckling och bacon
Lör: hembjuden till svärmor :) (Kanske spenatsoppa närmare kvällen)
Sön: tonfisksallad

Som frukost/mellanmål har jag köpt finn crisp, frukt, keso, avocado, makrill i tomatsås mm..så får jag se vad jag hittar på, men lite tips bara :)


Kassler och grönsaksgratängen blev över förväntan, jäkligt gott!
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=936

Ha en tevlig kväll, Lina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej