Tonfiskröra

Publicerad 2012-02-12 12:34:37 i Mat & Bak,

Härligt,
Tänk vad mycket solen gör, så uppigande när solstrålarna sträcker sig in genom fönstret och lyser upp! Jag pratade precis med mamma som kommer hem sent ikväll, hon jobbar varannan vecka i Nyköping. Har ju saknat min mamma såklart! Hon kommer förbi på sen lunch imorn, efter att mallan och jag varit på matten. Det blir köttfärsfyllda paprikahalvor, ska nog bli gott.

Jag har köpt grovt osötat bröd, jag tycker det passar bäst med någon röra på, annars kan det kännas så tort och tråkigt.



Jag gjorde såhär:

2 dl creme fraiche
2 msk majonnäs
1 liten burk tonfisk i vatten
½ burk majs (välj bort majsen så blir det enligt lchf)
1 kokt ägg
½ rödlök, finhackad
en stor nypa salt och peppar

Rör ihop allt till en röra. Låt stå i kylskåpet en stund och gotta till sig, klart!
Tips: Välj bort brödet och bred ut röran på en halv avocado och ät.

Hoppas det smakar! Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej