SMÅTT OCH GOTT

Publicerad 2011-03-07 18:04:29 i Allmänt,

Då var det måndag igen..Och jag har glömt att berätta! Jag har fått ett vikariat på förskolan Tistelstången till den sista maj! :D Så gott att vara på ett och samma ställe.

Det underlättar så att planera måltider minst en vecka i förväg. Då blir det att man lagar och inte smiter undan och köper något i stället. Tänkte jag kunde skriva upp vad jag åt förra veckan, så kanske ni snappar upp något att laga :)

Mån: Kotlett med potatis och gräddsås.
Tis: Couscous med fetaost och soltorkade tomater
Ons: Stuvade makaroner med falukorv (Chris har knaperstekt bacon istället)
Tors: Korvstroganoff med bulgur
Fre: Tacos
Lör: Hemmagjorda biffar med mos och gräddsås
Sön: Stekt fisk med stuvad spenat


Omelett är en enkel och god lunch, med ett glas proviva.

Denna veckan;

Mån: Hamburgare med pommes
Tis: Kyckling-gryta
Ons: Wok med nudlar
Tors: Lax med pressad potatis
Fre: Hemmagjord pizza
Lör: Sallad
Sön: Lasagne




Pannkakor till lunch är heller aldrig fel! :)



Får gärna skicka in om ni har några smarriga matförslag! :) Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej