I LOVE ECO

Publicerad 2011-04-24 10:58:10 i Allmänt,

Igår var vädret perfekt, Chris och jag fortsatte att vara ute resten av dagen och bara njöt. Eftersom det var påskafton så passade vi på att njuta lite extra här hemma.


Jag bakade citron och marängrutor. Smeten var riktigt sommarfräsch i smaken.

Färdigt resultat av kakan :)

Till kvällsmyset blev det digestivekex med brieost. Vi toppade det hela med fikon och ett glas rött. Vi hyrde filmen Paranormal Activity 2. Jag satt på helspänn under hela filmen! Riktigt bra. Vill ni läsa mera om filmen kika in på länken. Chriskevin.blogg.se - Paranormal Activity 2


Hur firade ni påskafton? När jag var liten så bytte mamma alltid till påskgardiner och de hänge påsk-käringar i fönstren. Det var jätteskoj då, men jag skulle själv inte engagera mig så mycket. Det är en så kort period de handlar om. Jag tar bara fram några fina hönor så får de vara ;) Är ni mycket för pynt?


Idag är vi hembjudna till Anette och Sten på middag, fläskfile med potatisgratäng :) Så det är bäst att jag börjar göra mig i ordning. Får pallra mig ner till källarduschen :/ japp, där får vi vara medan badrummet inte är i funktion..Men får tänka att det bara är under en kortare period. Inte lika roligt om man står där nere och kommer på; fan jag glömde handduken! hahaha ;)

Ha en kanondag allihopa! Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej