EN DAG PÅ LANDET

Publicerad 2010-12-04 23:38:35 i Allmänt,

Hej.
Vi kom iväg lite senare än tänkt, så ingen marknad som planerat. Men istället åkte vi till Stureplan, det är sant! Nja. Kanske inte den Stureplan som ni tänker på. Den på Nossebros torg. Den du!



Sedan hittade vi ett riktigt mysigt cafe. Jag gillade att de hade en liten scen. Då när vi var där var de några som sjöng julsånger, supermys jue! Sällskapet var ju bäst också :) Efter fikan blev det en liten kik på stan, Sandra och Dan fick köpt en del till sitt hem och även julklappar. Chris och jag fick köpt en tomte. Vet inte varför, men jag gillar tomtar med långa ben eller så ska de ha en stor eller lång luva. Tomten fick en bra plats i hallen där den kan dingla med benen ;)



Och jag som alltid har fått höra att man inte kan köpa kärlek för pengar!


När vi handlat färdigt åkte vi ut till Sandra och Dan. Ett fint hus på landet. Stor tomt och ladugård, huset var varken för litet eller för stort inuti. Alldeles lagom. Jag tyckte de hade gjort ett riktigt bra köp :) Kan inte låta bli att själv bli sugen på hus! Vi hade med oss en liten inflyttningspresent, som jag glömde ta kort på. En fin glasburk full med skumtomtar. Jag tror de blev glada! :)





Två små galet söta kattungar hade de skaffat sig. Sixten ser ni ovanför och den andra heter Sally.

Det har varit en riktigt bra lördag med goda vänner. Men det tar inte slut här. Efteråt bar det av mot svärmor. Den 7:e fyller hon år, ett år yngre än vad hon trodde till och med. Haha. Hon bjöd på goda räksmörgåsar och tårta. Gott vin och gott folk :). Här hemma i stan finns det en butik som heter Silverblomman, där fick det bli ett presentkort åt Anette. Nu är jag helt slut och tänker sova för natten. Så natti natti på er. Sov gott.

Kommentarer

Postat av: Mahlin

Publicerad 2010-12-05 12:50:39

Väldigt söt tomte måste jag säga..

Galet söta kattungar som du skev.. synd det ej blev ngt överby idag,var riktigt sugen!! Skulle kunna tänka mig torp någon dag! Kram

Postat av: Lina

Publicerad 2010-12-05 14:18:24

Tack. Vi får ta överby en annan dag, spar vi pengar istället! Jag följer gärna med till torp, men är liten sugen på ullared innan jul! Men förstår om du inte vill dit som nyss varit där..Vi hörs av, ha de så gott! Kram

Postat av: Mahlin

Publicerad 2010-12-05 18:41:12

Skulle kunna tänka mig ullared igen..är pengar som stoppar tyvärr och tandläkaren..dyrt dyrt dyrt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej